Κατάλογοι προϊόντων και υπηρεσιών


Οι προϊοντικοί κατάλογοι είναι έντυπα που έχουν ιδιαίτερη σημασία για μια εταιρία. Xρησιμοποιούν τα στοιχεία πωλήσεων, συγκεντρώνουν το απαραίτητο marketing υλικό και ταυτόχρονα προβάλλουν την εταιρική ταυτότητα και τις εφαρμογές της.  Περιέχουν όλη την γκάμα των διαθέσιμων προϊόντων εστιάζοντας περισσότερο στα νέα.
Παρέχουν πληροφορίες, σχετικές με το είδος των προϊόντων που παρουσιάζουν, με τέτοιο τρόπο ώστε να πείσουν τον τελικό πελάτη να τα αγοράσει.Τα στοιχεία αυτά, συνήθως είναι φωτογραφίες, κείμενα ή και πίνακες που περιλαμβάνουν την περιγραφή του προϊόντος (χρώμα, διαστάσεις, υλικό κατασκευής κλπ), τα τεχνικά χαρακτηριστικά, τα κύρια συστατικά, τους τρόπους χρήσης του κ.λπ. Ανάλογα με την εμπορική πολιτική της εταιρίας οι κατάλογοι μπορεί να περιέχουν και τις τιμές ή και να εμφανίζουν τις τρέχουσες προσφορές. 

 

Ανάλογα με το είδος και το πλήθος των προϊόντων οι κατάλογοι είναι έντυπα που είτε δημιουργούνται για να χρησιμοποιηθούν σε εξαιρετικές περιπτώσεις όπως εκθέσεις, συνέδρια, παρουσιάσεις κ.λπ., είτε τυπώνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα και μεγάλες ποσότητες προς ενημέρωση των πελατών. Επειδή στόχος τους είναι η παρουσίαση και η πώληση έχουν πάντα προσεγμένη και καλαίσθητη εμφάνιση, ακολουθώντας τις προδιαγραφές της εταιρικής ταυτότητας και την γενικότερη εταιρική φιλοσοφία. 


Το περιεχόμενο των καταλόγων δεν αφορά μόνο αντικείμενα ή αγαθά αλλά και υπηρεσίες. Έτσι καθημερινά κυκλοφορεί μια μεγάλη ποικιλία καταλόγων, όπως για παράδειγμα τα menu των εστιατορίων, οι κατάλογοι του IKEA, o κατάλογος με τα αυτοκίνητα μιας αντιπροσωπίας, αλλά και ο κατάλογος των υπηρεσιών μιας εταιρίας κινητής τηλεφωνίας, το έντυπο με όλες τις προσφερόμενες υπηρεσίες ενός δημιουργικού γραφείου, ο κατάλογος με τις προσφερόμενες υπηρεσίες ενός ιατρικού κέντρου κ.ό.κ.


Οι κατάλογοι, εκτός από την έντυπη κυκλοφορούν και σε ηλεκτρονική μορφή ως αρχεία Pdf. Ο χρήστης μπορεί από την ιστοσελίδα της εταιρίας είτε να τους προβάλει ως ηλεκτρονικό φυλλάδιο είτε να τους "κατεβάσει" στον υπολογιστή του για μελλοντική χρήση.

 

Σήμερα, υπάρχει μια τάση από τις περισσότερες εταιρίες να αντικαθιστούν τους καταλόγους προϊόντων από E-Shops. Βάσει παγκόσμιας έρευνας που έγινε από την Google, το 85% των καταναλωτών αναζητά το προϊόν που πρόκειται να αγοράσει πρώτα στο internet. Με ένα σύγχρονο και ελκυστικό E-Shop η εταιρία, μπορεί να πετύχει υψηλότερους οικονομικούς και επαγγελματικούς στόχους έχοντας τη δυνατότητα άμεσης αύξησης του πελατολογίου της αφού απευθύνετε σε μια αγορά που δεν έχει πλέον γεωγραφικά όρια. Με το ηλεκτρονικό κατάστημα οι πωλήσεις γίνονται μέσω internet 24 ώρες το 24 ώρο, 7 ημέρες την εβδομάδα.


Όπως όμως και να εξελιχθεί η κατάσταση στο μέλλον, η έντυπη μορφή ενός προϊοντικού καταλόγου θα συνεχίσει να αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι της συνολικής εταιρικής εικόνας, όσο και αν οι υποσχέσεις του internet προσπαθούν (και ίσως να το καταφέρνουν) να πείσουν για το αντίθετο. Επιπλέον, πέρα από κάθε στατικά δεδομένα, φαίνεται ότι οι πελάτες εξακολουθούν να απολαμβάνουν να κάθονται σε μια ώρα χαλάρωσης και να ξεφιλίζουν έναν καλής ποιότητας κατάλογο, επιτρέποντας στον εαυτό τους να εμπνευστούν από τις ιδέες και τα προϊόντα.



























































































Σχόλια